בית המשפט: הווקף המוסלמי ישלם 56,000 ש"ח לאיתמר בן גביר

    בן גביר: "מקווה שהמסר שיעלה מפסק הדין הזה הוא שארגון הווקף אינו חסין מפני תביעות ויותר מזה, שמשטרת ישראל וראש ממשלת ישראל, חייבים לאכוף את החוק בהר הבית ולהפסיק את ההשתוללות של הפורעים נגד יהודים"
    ישראל פריי 4 Comment on בית המשפט: הווקף המוסלמי ישלם 56,000 ש"ח לאיתמר בן גביר

    איש הימין עלה להר הבית, הותקף בצעקות ועוכב ע"י המשטרה • בעקבות המקרה, הגיש בן גביר תביעה נגד המשטרה ונגד הווקף המוסלמי, שלא טרח כלל להגיב • ההתעלמות עלתה לארגון המוסלמי ביוקר: ביהמ"ש חייב את הארגון בתשלום לתובע

    עו"ד איתמר בן גביר צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    בן גביר: "מקווה שהמסר שיעלה מפסק הדין הזה הוא שארגון הווקף אינו חסין מפני תביעות ויותר מזה, שמשטרת ישראל וראש ממשלת ישראל, חייבים לאכוף את החוק בהר הבית ולהפסיק את ההשתוללות של הפורעים נגד יהודים"
    15:47
    05.05.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on למעלה מעשרה נפגעים במטח לעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עורך הדין איתמר בן גביר זכה בתביעה שהגיש נגד הווקף ונגד משטרת ישראל, לאחר שבמהלך עלייתו להר הבית בחול המועד סוכות האחרון, ביצעו אנשי הווקף מעקב אחריו כפי שהם מבצעים כלפי כל יהודי שעולה להר – על מנת לוודא שהוא לא מתפלל. בית משפט השלום בירושלים חייב את ארגון הווקף המוסלמי הפועל מטעם ממשלת ירדן לשלם לו סכום של 56,000 ש"ח.

    בכתב התביעה מגולל בן גביר את פרטי המקרה, בו במהלך ביקורו, לאחר שצעקו לעברו צעקות בסגנון אללה הוא אכבר, הוא השיב להם כי:"עם ישראל חי". הוא עוכב על ידי קצין המשטרה למשך שעתיים ויום למחרת ביקשה המשטרה להרחיקו מהר הבית, שופט בית משפט השלום דחה את הבקשה וקבע כי אין בקריאה עם ישראל חי, כדי להקים עילה להרחקת אדם.

    מספר ימים לאחר מכן הגיש עורך דין בן גביר תביעה נגד הווקף ונגד משטרת ישראל בטענה כי אנשי הווקף פעלו בניגוד לחוק הגנת הפרטיות ופגעו בפרטיות של בן גביר כאשר עקבו אחריו, ואילו המשטרה עיכבה אותו שלא כדין.

    המשטרה השיבה והגישה כתב הגנה והדיון בעניינה יתקיים, אך ארגון הווקף לא עשה כן ולכן ביקש עורך הדין פסק דין בהעדר הגנה. בצעד חריג פנתה הפרקליטות לבית המשפט וביקשה לעכב את ההחלטה עד לקיום דיון בפני הגורמים הבכירים בפרקליטות, אולם לפני יומיים לאחר ביקורת ציבורית, נמסר מהפרקליטות לבית המשפט כי אין בכוונת המדינה להביע עמדתה.

    לפיכך הורה שופט בית משפט השלום בירושלים מרדכי בורנשטיין לחייב את הווקף שלא הגיש כתב הגנה בעילות התביעה המיוחסות לו הכוללות פגיעה בפרטיות ולשלם פיצוי לעורך הדין בן גביר בסך של חמישים אלף ש"ח. כן הורה לווקף לשלם הוצאות משפט ושכר טרחתו של עורך דין בן גביר בסכום של ששת אלפים ושמונה מאות ש"ח

    עו"ד בן גביר אמר בתגובה כי:"אני מקווה שהמסר שיעלה מפסק הדין הזה הוא שארגון הווקף אינו חסין מפני תביעות ויותר מזה, שמשטרת ישראל וראש ממשלת ישראל, חייבים לאכוף את החוק בהר הבית ולהפסיק את ההשתוללות של הפורעים נגד יהודים.

    "אם אנשי הווקף ימשיכו לצפצף על בית המשפט ועל מדינת ישראל ולא ישלמו את הסכום שהם חייבים לשלמו, אני מתכוון להגיע יחד עם מעקלים של ההוצאה לפועל למשרדי הווקף ולהוציא לפועל את פסק הדין".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      חזק אין מי שיוכל לבחור הז [מבחינה חיובית]

    2. 2

      דיייייי איזה כיף לו!!!!!! באלי גם!!!!!!!!!!!!!!!

    3. 1

      תמיד אשמח לחזק ידיו של עו"ד איתמר היקר שבמוחו המבריק יכול הוא לאויבנו